Συναυλία για την 9η Ιουλίου σε ποίηση Βασίλη Μιχαηλίδη και μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη    


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΘΕΣΗΣ


Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τον θάνατο του εθνικού ποιητή της Κύπρου, Βασίλη Μιχαηλίδη, το ποίημά του, Η 9η Ιουλίου του 1821 εν Λευκωσία Κύπρου, μελοποιημένο από τον συνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 21:00, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, παρουσία του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου κυρίου Κώστα Καδή  και του Πρέσβη της Κυπριακής Δημοκρατίας κυρίου Κυριάκου Κενεβέζου.

Στη συναυλία συμμετέχουν: Γιώργος Νταλάρας, Κύρος Πατσαλίδης, Κώστας Χατζηχριστοδούλου, το Φωνητικό Σύνολο ΔΙΑΣΤΑΣΗ με τη μαέστρο Αντριάνα Σεργίδου και 14μελής ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Χριστοδουλίδη.

Το ποίημα, Η 9η Ιουλίου του 1821 εν Λευκωσία Κύπρου, θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα της κυπριακής ποίησης. Έχει ως κύριο θέμα τον απαγχονισμό του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Κυπριανού, την 9η Ιουλίου του 1821, από τους Τούρκους. Διδάσκεται ευρέως στα σχολεία της Κύπρου. Πρόκειται για ένα άρτια δομημένο λογοτεχνικό δημιούργημα, που χωρίζεται σε 24 ραψωδίες και έχει 560 δεκαπεντασύλλαβους στίχους,  γραμμένο στην τοπολαλιά του νησιού.

Όπως σημειώνει ο συνθέτης: Αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με την 9η Ιουλίου πρέπει κατ’ αρχή να το κάνει με σεβασμό και αυταπάρνηση. Γιατί η 9η Ιουλίου δεν είναι μόνο ένα ποίημα. Είναι η σφραγίδα της ψυχής ενός λαού που αιώνες τώρα διατρανώνει το δικαίωμα του στη ζωή και στην ταυτότητα του. Αν ο Ελλαδικός χώρος γέννησε τον Σολωμό και τον Μακρυγιάννη, η Κύπρος γέννησε τον Βασίλη Μιχαηλίδη. Έχοντας αυτά υπόψιν άρχισα να γράφω την μουσική προσπαθώντας να βρω την δύναμη της απλότητας και της αλήθειας που κρύβει η γλώσσα του Β. Μιχαηλίδη.

Είχα σκεφτεί στην αρχή να χρησιμοποιήσω μια μεγάλη ορχήστρα, αλλά σκέφτηκα, τι σχέση έχει η Κυπριακή γλώσσα με τα χρώματα μια συμφωνικής ορχήστρας. Καμιά! Έτσι κατέληξα σε 10 όργανα ελπίζοντας έτσι να βγει στην επιφάνεια το ποίημα και τα μηνύματα του. Δεν έγραψα τη μουσική ακολουθώντας τα γεγονότα που εξιστορούνται στο έπος. Επικεντρώθηκα πιο πολύ στο συγκινησιακό μέρος της ποίησης γιατί σ’ αυτό η μουσική τα καταφέρνει καλύτερα. Τώρα αν τα κατάφερα, το χειροκρότημα θα μας το πει στο τέλος της συναυλίας.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Απαιτείται η κράτηση θέσης.